Veelgestelde vragen en de antwoorden.


Hopelijk helpt dit overzicht van veelgestelde vragen. Heb je het antwoord op je vraag niet kunnen vinden? Neem dan contact met ons op via de button onderaan deze pagina.

Veilig betalen


Persoonlijk contact


Netjes verzonden

Geboortekaartjes


Kan ik een proefkaartje bestellen?

Jazeker. Als je interesse hebt in één van onze geboortekaartjes kunnen we je een proefkaartje toezenden. Dat kan via het formulier op de pagina Proefkaartje. Is het kaartje bij ons op voorraad, dan zenden we je die direct toe. Zo niet, dan laten we een voorbeeld maken bij de drukkerij, dus dan kan het een paar dagen langer duren.

Wil je graag meerdere proefkaartjes ontvangen, dan kunnen we dat helaas niet altijd kosteloos doen. Neem dan even contact met ons op voor de mogelijkheden via info@studiodraak.nl

Kan ik zelf de gegevens op een geboortekaartje invullen?

We kiezen heel bewust niet voor geautomatiseerde systemen, omdat dat veel beperkingen kent. Samen met onze vormgevers kunnen we geheel vrijblijvend een gepersonaliseerde opmaak verzorgen van jullie favoriete geboortekaartje. Een voorbeeld versturen we als PDF via e-mail, zodat je die op je gemak kunt beoordelen.

Zijn er wijzigingen? Mail ons even, dan voeren wij die voor je door. Zo zorgen we samen voor het mooiste resultaat en kunnen we eventueel nog specifieke wensen verwerken. Daarom kun je dus niet zelf de gegevens invullen of aanpassen.

Wanneer plaats ik mijn bestelling?

We verzorgen graag eerst geheel vrijblijvend een gepersonaliseerde opmaak van je favoriete geboortekaartje. We sturen je daarvan een PDF als voorbeeld. Je mag zelf bepalen wanneer je de bestelling plaatst. Doorgaans gebeurt dat nadat de gepersonaliseerde opmaak met voorlopige gegevens is fijngeslepen. Kies je favoriete ontwerp en het aantal. Wij koppelen aan de hand van de persoonlijke gegevens je opmaak aan het unieke ordernummer.

Nadat een bestelling is geplaatst, zenden wij alvast gratis de bijpassende enveloppen toe. Die kunnen dan op een rustiger moment worden beschreven. Wel zo makkelijk 🙂

Kan ik een geboortekaartje laten aanpassen?

Het aanpassen van alle gegevens – en eventueel een foto – kan uiteraard, ieder kaartje wordt gepersonaliseerd. Ook een eigen gedichtje mogen jullie aanleveren, indien van toepassing. Na de geboorte van jullie kleine leveren jullie ons de laatste gegevens aan en passen wij het kaartje aan. Daarna ontvangen jullie een PDF ter controle. Na jullie akkoord zijn wijzigingen niet meer mogelijk.

Onze ontwerpen zijn met zorg gemaakt en aan de kleuren, typografie en een mooie balans zijn veel aandacht besteed. Daarom is het aanpassen van een ontwerp beperkt. Heb je een andere lievelingskleur of wil je liever geen gedichtje op het kaartje? Dan kunnen we dat afstemmen en in overleg het ontwerp aanpassen.

Waarom kan ik alleen vanaf 50 geboortekaartjes bestellen?

Drukken is een kostbaar proces. De drukkerij aan het werk zetten voor minder dan 50 kaartjes, maakt de stuksprijs veel hoger, omdat het opzetten van het proces zelf de meeste tijd – en dus budget – in beslag neemt. Onze scherpe prijzen kunnen we dus alleen aanbieden bij deze minimale afname.

Kan ik een eigen idee door jullie laten ontwerpen?

Helaas. Omdat het ontwerpen van een kaartje veel tijd in beslag neemt, beperken we ons tot onze eigen ontwerpen. Jullie idee door ons laten ontwerpen zou daardoor ook te kostbaar worden.

Onze ontwerpen zijn met zorg gemaakt en aan de kleuren, typografie en een mooie balans is veel aandacht besteed. Daarom is het aanpassen van een ontwerp beperkt. Heb je een andere lievelingskleur of wil je liever geen gedichtje op het kaartje? Dan kunnen we dat vanzelfsprekend wel afstemmen en in overleg het ontwerp aanpassen.

Hoe lever ik de gegevens en foto's aan?

Na je bestelling nemen we even contact met jullie op. In principe zijn alle gegevens te verzenden per e-mail. Eventuele foto’s ook. Die ontvangen we het liefst in het bestandsformaat JPEG of TIFF en op de hoogst mogelijke resolutie.

We zijn geen geautomatiseerd bedrijf – we hebben direct contact – dus dat komt helemaal goed.

Hoe snel wordt een geboortekaartje afgeleverd?

Nadat we van jullie de laatste gegevens hebben ontvangen per e-mail, maken we zo spoedig mogelijk het kaartje compleet. Daarna ontvangen jullie een PDF ter controle. Na akkoord verzenden wij een drukwerkbestand naar de drukkerij. Produceren, afwerken en verzenden – na jullie akkoord – lukt doorgaans binnen twee tot drie werkdagen. Vanzelfsprekend proberen we ze altijd zo snel mogelijk te leveren. Soms lukt verzenden zelfs binnen een dag 🙂

Kan ik de enveloppen eerder ontvangen?

Absoluut. Het is zelfs een gratis service van ons! Na het plaatsen van een bestelling zenden we graag de enveloppen kosteloos toe. Zo kunnen jullie ze alvast rustig schrijven, zodat dat niet hoeft in de soms hectische periode na een geboorte. Wel zo makkelijk.

Hoe wordt een geboortekaartje gecontroleerd?

Het opzetten van een voorlopige opmaak doen we in overleg. We streven ernaar alle gegevens die bekend zijn vóór de geboorte van jullie kleine verwerkt te hebben. Op die manier zijn er via de mail al een aantal controlemomenten geweest.

Na de geboorte ontvangen we van jullie de laatste gegevens en – indien van toepassing – een foto (JPEG of TIFF op de hoogst mogelijke resolutie). Die verwerken wij in de opmaak, waarna jullie een PDF ter controle krijgen. Pas na jullie akkoord per mail sturen wij het bestand naar de drukkerij. Zo zorgen we er samen voor dat er absoluut geen foutje in kan sluipen.

Bestellen en retourneren


Hoe plaats ik een bestelling?

Producten kun je toevoegen aan je winkelmand. Op een productpagina kun je het aantal aangeven, maar ook op de afrekenpagina is dat nog te wijzigen. Ben je klaar met winkelen? Rechts bovenaan elke pagina heb je toegang tot je winkelmand. Ga daar naar ‘Winkelmand bekijken’ of ‘Afrekenen’. Doorloop het bestelproces als bestaande klant of gast en jouw bestelling is geplaatst.

Hoe snel wordt mijn bestelling afgeleverd?

Het verzendklaar maken van producten op voorraad proberen we altijd zo snel mogelijk te doen. We zijn maar een bescheiden organisatie, dus vandaag besteld morgen in huis durven we niet zo hard te roepen. Verzenden doen we via PostNL, dus ga ervan uit dat je je bestelling – mits op voorraad – binnen twee tot drie werkdagen in huis hebt.

Gepersonaliseerde items zoals bijvoorbeeld geboortekaartjes zijn afhankelijk van een aantal andere factoren, maar ook daar geldt: na akkoord neemt het drukwerk maken, afwerken en verzenden doorgaans twee tot drie werkdagen in beslag. Als het lukt, verzenden we vanzelfsprekend eerder. Soms lukt het zelfs om te verzenden binnen één dag 🙂

Kan ik een product retourneren?

Geboortekaartjes en andere gepersonaliseerde producten kunnen niet geretourneerd worden. Dit soort producten worden pas na je akkoord geproduceerd. Daar is dus een controlemoment voor ons én voor jezelf, dus een foutje zal er niet inzitten.

Andere ongebruikte en onbeschadigde producten kunnen geretourneerd worden. Neem daarvoor even contact met ons op, dan kijken we wat in jouw geval de passende oplossing is: info@studiodraak.nl

Ontvang ik een factuur met BTW?

Uiteraard. Na het plaatsen van een bestelling in onze winkel ontvang je een bevestiging per mail met als bijlage de gespecificeerde factuur inclusief de berekende 21% BTW.

Alle prijzen van onze producten in de winkel zijn inclusief BTW, net als in de opdrachtbevestiging. Op de factuur staat de BTW – verplicht – los vermeld. Uiteraard zijn de totaalbedragen altijd identiek.

Betalen en verzenden


Hoe kan ik bij jullie betalen?

Je kunt bij ons betalen in de beveiligde omgeving van de winkelwagen via iDeal, PayPal en creditcard (VISA en Mastercard). Op verzoek kun je ook betalen per directe bankoverschrijving.

Alle online transacties lopen via de betrouwbare organisatie Mollie.

Welke organisatie doet de verzending?

Reguliere bestellingen worden verzonden via PostNL. Het kan dat geboortekaartjes afgeleverd worden door de eigen koerier van onze drukkerij of DPD Pakketservice, afhankelijk van de locatie.

Hoe wordt mijn bestelling verzonden?

Een bestelling wordt als pakket of in een envelop verzonden, afhankelijk van het product en de hoeveelheid. Producten worden altijd met zorg ingepakt, zodat ze onbeschadigd op de plaats van bestemming aankomen. Verzenden gaat doorgaans via PostNL of DHL. Het kan ook zijn dat geboortekaartjes worden afgeleverd door de koerier van onze drukkerij of DPD Pakketservice, afhankelijk van de locatie.

Hoelang duurt het tot ik mijn bestelling ontvang?

Het verzendklaar maken van producten op voorraad proberen we altijd zo snel mogelijk te doen. We zijn een bescheiden organisatie, dus vandaag besteld morgen in huis durven we niet zo hard te roepen. Maar daar streven we wel naar 🙂 Verzenden van postpakketten doen we doorgaans via PostNL, dus ga ervan uit dat je je bestelling – mits op voorraad – binnen twee tot drie werkdagen in huis hebt.

Gepersonaliseerde items zoals bijvoorbeeld geboortekaartjes zijn afhankelijk van een aantal andere factoren, maar ook daar geldt: na akkoord duurt het drukwerk maken en verzenden doorgaans twee tot drie werkdagen. Als het lukt, verzenden we vanzelfsprekend eerder.

Verzenden jullie ook internationaal?

In principe verzenden we alleen naar Nederland en België. Mocht je toch graag een product van ons ontvangen in een ander land, dan kunnen we dat afstemmen en bekijken wat de verzendkosten zijn. Neem in dat geval even contact met ons op via info@studiodraak.nl

Heb je het antwoord op je vraag niet kunnen vinden?